Prípadová štúdia Sonoco
Sonoco & A-SAFE
Sonoco, líder v oblasti spotrebiteľského balenia, je najväčším svetovým výrobcom kompozitných plechoviek, túb a jadier.
Aby zvýšila bezpečnosť vo svojom zariadení na recykláciu papiera a kartónu, obrátila sa na odborné znalosti A-SAFE – a usmernenia PAS13.
"Neviem o žiadnej inej prekážke na trhu, ktorá by spĺňala testovací režim ako A-SAFE."
Situácia
História sa stretáva s modernou
Williamsov kolega, Stephen Law, je koordinátorom bezpečnosti papierne v Spojenom kráľovstve: „Z bezpečnostného hľadiska je oddelenie našich ľudí od pohybu vozidiel veľmi dôležité,“ hovorí. Sonoco berie bezpečnosť mimoriadne vážne vo všetkých svojich globálnych prevádzkach, takže spoločnosť chcela, aby ochrana chodcov odrážala tieto vysoké štandardy. Papier a lepenka sa v závode vyrábajú a spracúvajú po generácie a to sa odráža v tom, ako sa lokalita rozrástla. Dnes je to zmes starých a novších budov – vybavených najmodernejšími strojmi – všetky sú prepojené chodníkmi pre chodcov a prístupovými cestami pre vozidlá.
Zníženie prevádzkového rizika
Typy a objemy premávky vozidiel sa v jednotlivých lokalitách líšia, rovnako ako aj riziko nárazov do chodcov. Pred rozhodnutím prehodnotiť svoju bezpečnostnú infraštruktúru používala maľované chodníky a oceľové bariéry ako ohraničenie medzi chodcami a aktívnymi dopravnými cestami.
Chodníky a prechody v oblastiach s vysokou úrovňou ťažkej nákladnej dopravy – ako napríklad v blízkosti nakladacej rampy hotových výrobkov a mostovej váhy – boli obzvlášť citlivé na nehody. Hlavný vstup do areálu bol tiež oblasťou, ktorá vyvolávala obavy: „V hodnotení rizika pred inštaláciou bariér získal obzvlášť vysoké skóre,“ hovorí projektový inžinier britskej papierne Peter Thompson. Inde na mieste absencia fyzickej segregácie znamenala, že chodci sa mohli odchýliť z chodníkov a nemali žiadnu ochranu, ak by sa stalo to najhoršie a do cesty im zablúdilo idúce vozidlo.
Steff Williams pozná A-SAFE asi desať rokov. Prvýkrát sa stretol so spoločnosťou počas svojho pôsobenia u bývalého zamestnávateľa, spoločnosti Coca-Cola. Kvalita produktov A-SAFE zanechala trvalý dojem: „Neviem o žiadnej inej bariére na trhu, ktorá by spĺňala testovací režim, ktorý robí A-SAFE,“ hovorí. "A samozrejme to je teraz podporované PAS 13 a certifikované TÜV Nord."
Spoločnosť bola preto jeho prvým kontaktným bodom, pokiaľ ide o revíziu bezpečnostnej infraštruktúry.
Stanovenie štandardu v oblasti bezpečnosti na pracovisku
Špecialista na bezpečnosť na pracovisku spoločnosti A-SAFE navštívil toto miesto a vykonal komplexný bezpečnostný prieskum založený na usmerneniach o osvedčených postupoch PAS 13. Publikoval ho British Standards Institution – a vyrábal ho viac ako dva roky v spolupráci s Výkonným orgánom pre zdravie a bezpečnosť Spojeného kráľovstva a panel popredných spoločností z celého odvetvia – PAS 13 je celosvetovo definitívny kódex postupov pre bezpečnostné bariéry na priemyselných pracoviskách. Stanovuje meradlo pre testovanie bariér, osvedčené postupy pre riadenie dopravy a inštaláciu bezpečnostných bariér.
Faktory, ako sú typy vozidiel v prevádzke, ich rýchlosti a hmotnosti – ako aj výšky a uhly potenciálneho nárazu – sú rozhodujúce pri určovaní správnej špecifikácie bezpečnostnej infraštruktúry v inštalácii v súlade s PAS 13. To je dôvod, prečo ho A-SAFE používa ako základ pre každú zákaznícku inštaláciu.
Riešenie
Riešenie na mieru
V úzkej spolupráci s bezpečnostným tímom Sonoco spoločnosť A-SAFE pripravila na mieru riešenie, ktoré odrážalo rôznorodú povahu premávky na mieste a variácie rizika. Tam, kde bola premávka vozidiel zriedkavá a potenciálna energia nárazu bola nízka, hlavnou aplikáciou bariér bolo vedenie chodcov a segregácia. Preto iFlex Pedestrian Barrier 3 Rail poskytoval správnu úroveň ochrany, keďže ide o produkt pre chodcov, ktorý odolá aj nárazom zariadení na manipuláciu s materiálom.
Inde, kde bolo riziko nárazu vozidla a potenciálne sily nárazu vyššie, iFlex Single Traffic Barrier+ poskytoval ideálnu úroveň ochrany. Napokon, v najrizikovejších zónach zariadenia – ako napríklad okolo hlavného vchodu, nakladacích priestorov a mostovej váhy – boli zraniteľné chodníky chránené dvojitou dopravnou bariérou iFlex+ pre maximálnu odolnosť proti nárazu.
Zníženie rizika na hraničných priechodoch
Dôležitým aspektom inštalácie bolo zníženie rizika v okolí priechodov pre chodcov. Najlepšia prax PAS 13 obhajuje používanie brán otvárajúcich sa dovnútra na koncoch chodníkov a na prístupových bodoch chodníkov. Spoločnosť Sonoco postupovala podľa týchto pokynov a odporúčaní A-SAFE a nainštalovala krídlové brány, aby vytvorila efekt pauzy, ktorý povzbudil chodcov, aby zastavili a hľadali premávku predtým, ako prekročia oblasti chránené bariérou. Vo vysoko rizikových zónach sa zvýšilo povedomie chodcov a vodičov o nebezpečenstvách použitím 2-metrových koncových stĺpikov zakončených dobre viditeľnými štítkami zobrazujúcimi výstrahy pred nebezpečenstvom.
Riadenie prístupu
Sonoco malo tiež veľmi špecifickú požiadavku na kontrolu prístupu do oblasti, ktorú vozidlá využívajú len príležitostne. „Musíme mať cisterny, ktoré v určitých časoch počas roka cúvajú, aby vyprázdnili nádrže,“ vysvetľuje Peter Thompson. "Takže bolo dôležité, že keď cez ňu prechádza chodník pre chodcov, mali sme nejaký druh vymedzenia a bariéry, ktorá by zastavila chodcov a otvorila prístup pre tankery."
Vylepšená bezpečnosť, vylepšená stránka
Nové bezpečnostné bariéry priniesli významný rozdiel v znižovaní rizika a zlepšovaní pohybov a efektivity dopravy na mieste. Spätná väzba od zamestnancov aj od návštevníkov bola prevažne pozitívna: „Všetci komentovali, ako dobre stránka vyzerá,“ hovorí Thompson. "A chodci a premávka sú oddelené, čo je skvelé pre všetkých."
Oplatí sa investovať do toho najlepšieho
Manažér britskej papierne Andy Furness tiež považuje novú bezpečnostnú infraštruktúru A-SAFE za hodnotnú investíciu. Pre neho bolo oveľa lepšie minúť viac na získanie najlepšieho produktu, ako to, čo opísal ako „ušetriť na bezpečnosti bariér a potom možno vystaviť ľudí riziku“.
Je to prístup, ktorý zamestnanci v dielni oceňujú a oceňujú ako investíciu do nich. Keď sa procesný inžinier Junaid Tariq spýtal na jeho názor na nové bariéry, procesný inžinier Junaid Tariq povedal, že nehody na pracovisku môžu mať ďalekosiahle následky pre obete, ako aj ich blízkych: „Skutočnosť, že Sonoco investuje do bezpečnosti v závode, sa stará o môj záujem a blaho, ale aj záujem a blaho mojej rodiny,“ uzatvára.
SpäťA-SAFE je svetovým lídrom vo výrobe bezpečnostných zábran
Kontaktujte nás a pomôžeme Vám zaistiť bezpečnú prevádzku, bezpečné vykonávanie práce, ochranu zariadení, bezpečnosť zamestnancov či Vášho majetku.